julafton 2007

Julafton! Är det nån som har förstått att det är självaste julafton i dag? Haha eller är det bara jag som är seg? Trots att kalle anka visades som vanligt på ettan kl tre. Och trots att alla paketen är öppnade osv så känns det fortfarande inte som julafton. Fast visst, det är skit mysigt och sånt. Det är ju visst lite julkänsla, men ja. Jag ska sluta klaga. I julklapp fick jag för mestadels en massa th prylar, inget mig emot iofs. Sen pengar kläder och sånt. Får resten nästa helg när vi ska fira hos kusinerna, då får ja nog I pod och mobil tror jag. Hoppas iallafall.

Julen har varit helt okej, jag tyckte ju givetvist att tomten kunde ha bjudit på lite snö. Minns ni att jag skrev i gårdagens inlägg att jag önskade mig två saker av tomten, kärlek och så kunde ja inte minnas det andra. Men när ja klev upp i morse och tittade ut genom fönstret så såg jag vad som saknades .. snö såklart! Ingen jul utan snö ju?  Så somsagt det blev ingen snö, så självklart hade väl tomten inte tid att uppfylla min önskan om kärlek heller. Jag antar att jag får vara utan. Kärlek är ändå så krångligt. Eller hur? Fast det har ändå inte hindrat mig i från att ge mig in i leken tusen gånger om och om igen. Det är på nått sätt så jävla underbart, om man bortser från allt dåligt. Haha. Jag och mina intelligenta tankar om kärlek, haha! Det finns ett talesätt som heter, "lyssna och lär" men gott folk här bör ni bara lyssna, lär er inget om kärlek från mig säger jag bara! HAHA.

Just nu sitter jag och väntar på Jossan och familjen. Dvs, Åsa, Charlie, Sebbe, Lelle och såklart min Josycosy. Det är väl som en tradition att dom kommer över varje julafton och dricker lite glögg och bara snackar skit. Jag minns när jag och Jossan var små, och hon alltid skyndade sig över hit och vi visade våra julklappar för varandra och bara mös. Det var ju ett tag sen sist, eftersom dom senaste jularna har jag och min familj firat hos släktingar.

Så nu ska jag nog fortsätta att lyssna på lite bra musik och sen ska jag nog ta mig nått att äta, även fast ja fortfarande är proppmätt efter julmaten. Men ja. Btw, så hostar jag exakt lika mycket som förut. Det är döööö jobbigt, tro mig.. det tar livet av mig snart. Haha, och somsagt så tar mina stackars små magmuskler stryk av det hela också. Sån jävla träningsvärk jag har, inte kul! Haha. Och min röst är helt pajjad, kommer aldrig mer kunna sjunga. Snyft, tyck synd om mig! Haha.

God jul på er allesammans, hoppas ni alla har haft en kanon dag. För det är alla värda när det är julafton.
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0