lisa goes pluggis

Ja, för en gångs skull. Haha jag erkänner jag är inte den som pluggar 24/7. Knappt över huvudtaget, men jag brukar lyckas komma undan ganska bra iallafall på prov osv.
Men ja, tro det eller ej. I dag pluggade jag. Eller jag gjorde gamla läxor. Två bok recensioner till Världens bästa svenska lärare Kajsa! Första boken var "Ego Girl" av Carolina Gynning, och den andra var " Det ska bli ett sant nöje att döda dig " av Magdalena Graaf. Ska jag vara ärlig så har jag inte läst boken av Magdalena, men jag önskar mig den i julklapp. Jag letade upp fakta om den på internett och tog information där i från. Så jag kunde iallafall göra en recension om den. Några andra böcker jag vill ha i julklapp är "den nakna sanningen" av Linda Rosing och "  Truth about diamonds / Sanningen om diamanter " av Nicole Richie. Boken av Nicole vill jag verkligen ha, den värkar skit bra. Hon har ju själv skrivit den och det handlar i stort sätt om hennes liv, då hon i boken är en karaktär som heter Chloé och blir adopterad av en känd artist och hans fru. Precis som i värkligheten.

Skoladagen i dag var hyffsad, även fast ja är sjukt skoltrött. Men vi hade hemkunskap sista lektionen och fick laga kyckling wook. Jag var med Rebecka, som är en expert på sånt där haha. Fast det vart väl inte jätte gott, men det dög. Det vart famförallt stark.
Efter vi slutat så fick jag stanna kvar ett tag, för jag och Lollo skulle göra klart våran water rocket som vi jobbar med på no:n. Det gick snabbt och jag kunde sedan börja åka hemåt. Skönt.

Pappa är inte hemma i kväll, han är på julmiddag med jobbet. Mums! Så jag och mammsen blir ensamna i kväll, väldigt mys. Vi har ätit pizza, (tjockisar) och ska sen kolla på Desperata hemmafruar och äta fruktsallad och ben&jerry's glass. Gottgottgott. I love mamma!

pöss




image8image9image10

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nicole Richies bok, är den på svenska?

2007-12-06 @ 17:05:48
URL: http://hannonie.blogg.se
Postat av: Anonym

ja, den finns även att köpa på svenska

2007-12-06 @ 17:14:25
URL: http://llisa.blogg.se
Postat av: Rebecka

Nicoles bok är braaaaaaaa. :D

2008-01-20 @ 16:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0